Melodifestivalen Skellefteå

För er som inte vet så har jag just nu min praktikperiod, på 10 veckor genom skolan, på Statoils reklamavdelning. Med lite tur och perfekt timing lyckades jag ha dessa 10 veckor just under Melodifestivalen och som ni kanske vet så är Statoil huvudsponsor detta evenamang. Så under dom närmaste veckorna så kommer jag att vara med på detta och min sista arbetsdag blir den officiella efterfesten på globen under finalkvällen =)

I helgen var det skelleftå som gällde och jag hade blivit lovad att få ta med en vän, så jag frågar boysen i PRS om någon är sugen. Men i detta gäng är man bortskämd och därför ville ingen följa på en resa som innebar gratis resa och boende, en massa gratis buffer med dricka, genrepet och Melodifestivalen samt efterfesten som hålls av Live Nation där alla artister osv är inbjudna. Otacksamma svin! =) Jag frågade istället min arbetskolega Norma från Statoil stationen där jag jobbar deltid och fick istället den respons jag letat.

I torsdags var det dags då. 80 lååånga mil i vår Statoil/Mello Grand Voyager och vi var sedan på plats i Skellefteå, staden med minst 1 meter snö och -20 grader. Jag har alltid sagt att jag hatar snö och kyla, men det är bara för att jag är från Stockholm, så fort det kommer snö här förvandlas det till äckligt slask och snuskig fuktig kyla som biter tag i huden som knivar. USCH! Där uppe var det däremot sjukt skönt och fint. Skillnad!



Statoil/Mello bilen som får 80 mil att kännas helt okej!


Första kvällen vart rätt lugn. När vi kom fram till hotellet checka vi in och jag var tvungen att jobba lite först. Sedan gick vi ner till hotellets bubbelpool och tog ett bad med någon öl eller 2. Efter det så gick vi till hotellets club, som tydligen är det populäraste i Skellefteå, om det säger så mkt vet jag dock inte... Efter några lugna öl och drinkar vart det upp på rummet och ladda batterierna för morgondagen.

  

Dag 2 bestod av mer arbete. Här var vi ute lite på våra 2 eventstationerna där vi bland annat har lite aktiviteter och tävlingar för kunderna. Sen var vi vi arenan och förberedde våra 2 montrar som är aktiva 1½ timme innan showen börjar. Min handledare som jag gör allt det här arbetet med kom med flygplan under fredagen så vi var och hämta henne och sen drog direkt till arenan och börja ladda för kvällens genrep. Vi var först på VIP avdelningen där vi blev bjudna på mat och dricka, sen såg vi genrepet. Kul med genrepet är att Petra Mede som håller i årets Melodifestivalen alltid är rätt oförberedd och läser rätt mkt innantill på sina lappar och dagen efter istället gör ett riktigt bra jobb. På GBG´s genrep var hon katastof och sjukt osäker i det hon gjorde.
Efter genrepet drog jag och Norma och tog ett par öl på Scandic som var det officiella Melodifestivalenhotellet. Sedan stanna vi till vid ett partytält på vägen hem, där det spelades liveband och kryllade av fulla dräggiga norrlänningar.


Statoil/Mello klädd                  Statoilmontern                   Genrepet                            Partytältet

Också var det The Big Day! Vad som väntade oss denna dag var att hålla B2B seminarium, äta och dricka på VIP avdelningen igen, se showen och sedan röja gärnet på efterfesten. B2B seminariumet som vi höll är absolut inget intressant att höra om så jag skippar den delen :P Så direkt till det roliga... Vi börja med att dra till Vippen då där det bjöds på en grymt god buffé och en massa dricka, eller egentligen bara 2 drinkar som man fick genom drinkbiljetter, men eftersom vi köpt in dessa VIP band som drinkbiljtterna sitter på och vi hade massa över, innebar det massa dricka åt oss ;) Under tiden vi var där så intervjuades snubben som håller i Melodifestivalen, kommer inte ihåg vad han heter, och Måns Zelmerlöv och alla tjejer blir helt till sig. Fattar inte vad som ser hos den tönten, någon som ska berätta det för mig?? Efter det var det show med en ölpaus i baren för att slippa se det nya krångliga röstningssystem med dueller och allt det nu är. Sedan drog vi på efterfesten som först var lite segstartat, men kom igång efter ett tag när typ Cookies & Beans och HEAT gick upp och dansa. Festa och snacka en del med några ur HEAT, dom var riktigt sköna faktiskt, trots att deras band suger så hårt som det gör. Trummisen kom och satt sig vid vårt bord och åt mat, han snacka på som bara den, hade sjukt uppspärrade ögon och kunde inte sitta still. Antagligen var han bara väldigt pigg och taggad efter deras spelning eller så hade han haft möte med ett visst columbianskt vitt puder. Tror nog mest på sistnämnda. Efter en grym kväll och lite dans med Frida Örn, begav vi oss till hotellet och badade lite bubbelpool innan det var dags att inte sängposition.

  
Showstart                           Efterfesten var först lite trögstartat, men kom sedan igång rejält =)


                                                                   Efterfest i bubbelpoolen

Dagen efter väntade 80 bakis-ångestfyllda mil som Maria körde. Och ja.... jag är banne mig fortfarande bakis, men det är bara att ladda batterierna för i helgen smäller det igen, men då i Leksand.

Hörs snart igen ;)

Puss
Nicket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0