Stockholm beer/whiskey festival

Som man brukar säga "bättre sent än aldrig"
För några veckor sen var den årliga öl och whiskey festivalen ute i nacka strand, nått som ialf 3 av boysen uppskattar lite extra med tanke på en passion för whiskey, mig själv Julian, Nicket och Henke
Whiskey patrullen


I nästan 2 veckor planera vi inför denna  dag om vad vi skulle göra osv osv (jag vet låter lite alkis, men man får stå för vad man är ;)

Del 1 av dagen:  Shopping

Hela dagen började med att vi skulle ut o shoppa, det var trotts allt löning och Nicket var extra tjock i plonkan denna månad, så den blivande marknadsföraren bestämde sig för att bränna de lilla extra han hade!
Vi började med en stadig frulle på Skandic hotel vid stureplan, 200 spenor för en massiv buffè som vi verkligen inte utnyttjade, en tallrik fil, nån macka eller 2, 2 glas juice och en kopp kaffe känns som jag kunde gjort hemma för 1/5 av de priset, men det var ju löning o allt ;)
Efter de var det ut på stan o öppna plonkan för nästan allt man ville ha, ialf Nicket han hade en lång lista med kläder o prylar som skulle införskaffas.
Jag o Henke var mest med för moraliskt stöd, men jag blev för avis när Nicket börja sätta igång, så vi stannar förbi Louis Vuitton där jag utan självkontroll råkar lägga ut X antal kronor på en halsduk.


Dum i huvudet sa många om mig o min halsduk,
Men jag säger som Punggren "det är ingen halsduk, det är en livsstil"

Nicket plocka på sig tonvis med saker där bland en dator och sen va dom extra slantarna slut :P

Del 2 av dagen: Förkrök

Vårt förkrök tog av stapel hemma hos Nicket i Årsta där vi spelade tv spel, drack whiskey och öl (för att värma upp magen inför the real deal)
Efter att vi suttit och skrikit på varandra om vem som är bäst o sämst på tv-spelet så kom Nisse förbi och trodde han var bäst på spelet, jag vet inte vad som sagts men vi lät honom vinna, han skulle ju trotts allt till EM i Polen och vi ville ge honom lite bättre självförtroende :P
Sedan skulle vi börja snoka på Nickets dator om vad för typ av sjuka porr sidor han besökt, och till vår stora besvikelse nada, inte ens en mjukisporr sida. Han sa att det är för Christel han inte sparar några sidor, så jag, Nisse o Henke bestämde oss för att besöka så mkt sjuka saker som möjligt så Christel skulle tro att han var värsta freaket, bland annat:


Nicket Nicket Nicket, visst att alla har sina mörka fantasier, men det här trodde jag aldrig :D


Del 3 av kvällen: Festivalen

När vi väl är framme i Nacka för kvällens höjdpunkt, så upptäcker vi att i stort sätt ingen av tälten där inne tar kort!
Dom levde på mottot "cash is king"
Med våra plånböcker samanlagt i kontanter hade vi cirkus råd med 2 whiskey och 1 öl totalt, vilket inte skulle hjälpa oss så värst långt under kvällen, Då rycker Nickets pappa in som en räddande ängel på en cyckel och 1500 i kontanter till oss, what a man!
Kvällen går o går o går, vi blir ganska runda om fötterna.


2 tjejer som ställde upp för oss med gratis whiskey när vi inte hade cash


En 3 L flaska vi stod o greggla över (titta inte till höger om flaskan, ni kan skada synen)


För er som sett The Ring kan man konstatera att jag sett kassetbandet i filmen

 
Dom andra rökte små fjompiga cigg, vi ville visa att vi hade större o längre ;)

     
Okända personer #1      Okända personer #2         Okända personer #3      Okända personer #4

Del 3 av kvällen: The Dubliner

Efter att vi ramlat ut från festivalen och luktat som en whiskey fabrik på 6 ben, stått o sjungit i skogen när vi avlossa våra blåsor var de dags o hoppa in i en taxi och glida mot The Dubliner.
Dessvärre var vi för raka för o komma ihåg bilder från stället, men vi drack mer öl o whiskey, lyssna på Irlänska liveband och vart mer dyngiga.

Kort o gott om kvällen: Tack gode gud att detta bara händer 1 gång om året!

Vi väntar ivrigt på 2009 års Beer/Whiskey Festival! Ses där!

/Mr. Julian Marklund

Ps: Detta har ingen att göra med denna kväll - men på en annan fest för ett tag sen så somnade Jerker ute på gatan efter att han skulle ut o ta luft för han blev för full. Samma kväll somnar Jerker 2 på golvet när det finns sängar och soffor att sova på :D


Kommentarer
Postat av: pungis..

Vem somnade på golvet?

2008-11-03 @ 23:38:33
Postat av: Anonym

nils

2008-11-04 @ 02:07:17
Postat av: Pungis

Mobbat!!!!

2008-11-04 @ 09:37:08
Postat av: Nissä

hallå vi får aldrig avslöja jerker!!!

2008-11-09 @ 17:57:26
URL: http://prs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0