Sommaren är här

Äntligen har man fått smaka lite sommar. Det har varit som en skön sommarlovsvecka!
I torsdags hade Fredde lyckas få upp oss på listan på Cafét som gästades av David Guetta och Swedish House Mafia. Vi var där ett par timmar och njöt av musiken, sjukt najs
image180

På fredan samlades vi upp och njöt lite av solen på Josefina, julle drog in en flarra rosé för 400 spänn och blev fattig, full och glad! Kvällen blev en lugn sådan, ett par öl på mosebacke, och sedan hemåt för att sedan satsa på en tidig morgondag på djurgården.

Det blev inte så tidigt som vi tänkt oss men till slut va hela gänget samlat på gräset utanför Josefina. Jag och Nicket fick stryk i kubb av Gurra och Fredrik. Tycker iofs inte att det är nåt å skryta med. Är man bra på kubb har man fan för mycket fritid...

 image181
Kubbgeniet Gurra, inte lika duktig på att hålla rent runt munnen.
image182
Fredde passade på att designa en ny jacka i solen...
image183
DJ Nissä!

Vi fick finbesök, Punggrens mamma och punggren lillasyster kikade förbi. Vi snacka en del om gotland, Punggrens mamma är nämnligen alltid på gotland v29, riktigt partydjur. Vi brukar träffa henne där. Hon blev ledsen när hon fick höra att vi hugger v29 och att vi drar v30 i år istället. Jag undrar vad hon har i kikaren egentligen, vad tror du Punggren? hah.
image184
Punggren och hans snygga mamma!


En sak jag har tänkt på ett tag är hur vi ofta kommer klädda likadant. Ska lägga upp exempel på de senare i bloggen. Det här var ändå skrattretande, titta på tvillingarna! Daniel Lee och Charly i samma outfit, så söta!
image185
Twins?

Efter att ha slöat i solen hela dagen tvingade Mr Lee mig att följa med honom å gymma.
Det blev mest att vi stod å röjjde till den sköna housemusiken, men lite hann vi köra.
image191
Lee ser glad ut under övningarna.
image192
Själv ser man helt förstörd ut...

På kvällen vart vi inbjuda på fest på kungsholmen, det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Det var nämnligen på ett fritids, "Fritidshemmet Bus"!

image186
Fredric är hårdast av alla på dagiset...

Vi studsade omkring i kuddrummet, körde rundpingis och klädde ut oss, en sån grym nostalgi. Vi körde även "ring of fire", en drinklek som nicket lärt sig på sin jorden-runt-resa. Nu förstår vi varför vi lät pojken fara iväg sådär, han har ovärdeliga kunskaper om kröklekar numera.
image193
Det var kul å träffa tjejerna igen, det var ett år sen sist. Här sitter jag med Veronika, som numera heter Spyan. Namnet kommer från då hon två fester i rad, hemma hos fredde när han bodde i älta, spydde ner golvet. Hon presenterar sig tillochmed som spyan. Klockren tjej =)
image187
Nicket leker

image188
Tummen upp!
image189
Rundpingis, otroligt underskattat.

När vi lyckats spöa Gabbi, Spyan & CO på rundpingis ett hundratal gånger gick vi ut en sväng.
Ett skönt citat från en PRS-medlem på nattklubben;
"Jag har raggat på allt här inne och fått dissen av alla!"
Juppjupp, så kan det gå...

Nu idag, söndag, hämtade jag upp tre bakispojkar, Fredric, Mr Lee och Julle.
Vi åkte till vårt smultronställe Grisslinge ute på Värmdö. Extremt varmt idag, dock lite tunt med folk på stället.
Vi njöt iallafall av solen, havrekakor utan socker, pizza och chips.
Vi badade varsin lilltå, det var för kallt för att få i dom andra tårna.
.image190
Lilla Fjedjik somnade, tussan.

Nu nä ere tentaplugg för mig som gäller, Ekologi- miljö och kvalitetsstyrnings-tenta på tisdag. Fett!

En solbränd
Nissä


Kommentarer
Postat av: Pungis

Nissä... du kliver på mina tår... inte okej!

2008-05-12 @ 16:04:07
Postat av: Freddie

lägg upp alla bilder från helgen på ftp kompis!

2008-05-12 @ 17:49:18
Postat av: Gabbie

haha fritidshemmet BUS. mycket kul!

2008-05-13 @ 01:32:27
Postat av: Veronica

fy dig nils!

1. Veronica stavas med c
2. jag spydde bara under ett tillfälle, INTE två!
3. jag presenterar mig som det ibland, främst för att ni mobbar mig annars.
4. det här va typ 3 år sen.. GET OVER IT.

peace out, nisseponken. :) ses snart, under lite mer sofistikerade omständigheter.. förresten- hur går det med Kvinnan och barnen?

2008-05-19 @ 00:09:33
Postat av: Nissä

VeroniKa, du lovade att aldrig nämna det där!!!
Förresten så har du visst spytt två gånger hos fredde...

:)

2008-05-19 @ 23:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0