Namnsdag?

Mitt namn är Nils Erik Sebastian Widlund. Om man nu heter Erik i andranamn och har namnsdag så förväntar jag mig att man säger Grattis!
Var det NÅN i min närhet som gjorde det under hela dagen? Nej...

När jag på kvällen sitter och gråter på mitt rum, ropar mamma till mig att jag ska komma ner.
Ibland förstår jag varför mammor finns. Min mamma hade inte glömt bort min namnsdag. Hon har nämnligen ett trick. Min far heter Erik i andranamn liksom min bror som heter Erik i andranamn. Hon döpte oss alltså till Erik för att slippa komma ihåg fler namnsdagar!

Hon får gärna köra ihopsmackning av namnsdagar, bara jag får mitt grattis!

image230
Erik Untited. Vi fick Calvin Klein kalsonger. Jag fick rosa, farsan kycklinggula och brorsan guldiga. Alltid gayfärger när morsan ska ge bort...

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Idag har Maj och Majken namnsdag. Grattis!

/ Erik


Kommentarer
Postat av: Freddie

du ska alltid ha det senaste inlägget på bloggen..

inte ens en dag fick jag.

2008-05-20 @ 00:36:09
Postat av: Nissä

Så du tycker inte min namnsdag var viktig?

2008-05-20 @ 00:45:17
Postat av: Bögjäveln

Nisse gå å lägg dig!

2008-05-20 @ 00:56:53
Postat av: Bullen

Skulle snarare säga att hon har dålig fantasi än att "de ska vara lättare o komma ihåg alla namnsdagar"

När fan gratta du mig för Alexander senast då?!? Juste!!!

2008-05-20 @ 05:48:44
Postat av: lil'sis

grattade du mig när HJÖRDIS hade namnsdag den 31 januari? nej, trodde väl det!

2008-05-20 @ 20:24:11
Postat av: Nissä

Jo du Hjördis, jag jagade dig i telefon hela dagen men det tutade upptaget!

2008-05-20 @ 22:15:12
Postat av: Lill Jill

Hade gärna grattat dig om du inte försökte att använda din namnsdag som en ursäkt för att slippa spy/kondis/träningen....
hummm ska hälsa mormor Majken så mycket från dig!!!

2008-05-20 @ 22:43:39
Postat av: Lill Jill

ps.. din mamma är inte ensam om namntricket

2008-05-20 @ 22:47:11
Postat av: Nissä

Jasså du Jill, är det såna trick du brukar köra för att slippa hammarbybacken med Ludde?
Hälsa alla Jillar!

2008-05-20 @ 23:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0