En helt underbar helg.

Fredags morgon, nu var det dags. Jag skulle åka ner till GBG och tävla i SM i Kickboxning. Jag började dagen med att åka till systemet och köpa champagne, öl, cider och en Jack Daniels. Antingen för att fira guldet, eller för att dränka mina sorger. Jag åkte även till Ica Maxi och köpte upp mig på så mkt gosaker så det e sjukt. Typ 3kg choklad å 8kg godis. Mitt gotte-sug efter 4v diet var outhärdlig!

Jag hämtade därefter upp mitt lilla crew; hayes, julle och Lee. 
En bra bit ner på vägen mot gbg undrar Hayes om jag verkligen åker rätt håll, jag ska då driva och säger  "jävla skit, jag har fan kört åt fel håll i 2 timmar, sen vi stannade på mcdonalds" och svängde sedan av för att vända. Just då, imellan gbg och sthlm står det en stor skylt "TÄBY". Shit vad mitt practical joke gick hem. Grabbarna började skrika och nästan gråta över att vi åkt i 4 timmar och va kvar i sthlm... höhö...
Vi kom ner till quality hotell sent på kvällen. Jag slocknade nästa direkt, vaknade dock upp mitt i natten av hur nån snarkar som en grisslybjörn som gått i ide. Jag låg i en dubbelsäng med Hayes...
Efter att ha bitchslapat honom ett par gånger blir han tyst igen som tur är.

Grisslybjörn?

Jag och Hayes åker på morgonen till invägningen i angereds sporthall. Invägningen går bra, klarade det utan att basta. Dessvärre säger dom "var är ditt läkarintyg?" öööhh... skulle man ha läkarintyg tänkte jag... sa dock att jag glömt det i väskan och att jag skulle hämta det. PANIK! Skulle jag inte fixa ett läkarintyg att jag va hyfsat frisk i huvet å kropp inom 2 timmar skulle jag inte få tävla. Vi åkte snabbt till hotellet och käkade frukost och slängde in julle och Lee i bilen och åkte till cityakuten. Där träffade vi världens sötaste receptionist!
Efter ett par tester och mordhot av hayes fick vi sen ett läkarintyg.
image239

Vi åkte sedan till en galleria där Hayes skulle köpa badbyxor för kvällens jacuzzibad. Det tog en halvtimme innan vi hittade ett par shorts som fanns i XXL, och dom va inte tillräckligt snygga tyckte han. Okej, vi ska bada 5 grabbar i jacuzzin, vad fan ska du va SNYGG för? gay....

Söta huh?

På vägen till bilen ser vi hur en stackare dansar mitt i gallerian, här pågår en svensexa... fan vad sköna grabbar =)
image241
Och vilka moves han hade, Lee du ligger efter!

Nu var det dags för tävling!
Stina och Jossan dyker upp, Jossan hade vart med i nån tävling av nåt slag och vunnit, guess what? Två biljetter till kickboxnings SM. E det ödet? yupp!
Hayes lindar mina händer, sen var det dags å värma lite!

Lindningsgurun!      Var på riktigt bra humör!   Varmup

Första matchen går mot Stefan Johansson, från Fightclub, som nyligen vunnit Est Open i Estland där han vann två matcher på knock. Har aldrig sett honom köra, men jag kände mig väldigt säker på mig själv före matchen.
Jag gick in med ett ursinnigt tempo och satte väldigt hårda kroppsparkar. Luften gick ur Stefan rätt tidigt och i rond två knockade jag honom med en spark i huvudet.
image246
Första matchen KO rond 2!

Andra matchen gick jag mot Guido Embry, även han från Fightclub.
I denna match satsade jag mer på att showa än att avsluta tidigt, jag körde roliga kungfusparkar; hoppsparkar snurrar osv. Nu när Jossan och Stina kommit till hallen är man ju tvungen att bjuda på show!
image247

Den sitter!                   Guido, en riktigt skön fighter med glimten i ögat!

I Finalen mötte jag Ali Amiri, tredje killen från Fightclub!
Nu hade både landslagscoachen från Kickboxning med Highkick och Kickboxning med Lowkick varit framme och undrat om jag var intresserad av att vara med i deras respektive landslag. Morgan, som har hand om lowkicklandslaget berömde min fightingstil, men tyckte att jag lattjade lite väl mycket i andra matchen.
i finalen gick jag därför ut med totalt fokus, att inte släppa ett enda poäng och att göra allting stenhårt.
image250
Efter cirka 30 sek vann jag på att domaren bröt matchen

Ali skadade sig och fick bäras ut på bår, riktigt tråkigt när någon blir skadad.


Jag blev alltså Svensk Mästare i Kickboxning! Extra kul är att man är kungfuutövare, man hör ofta snack om att det skulle vara "pyjamas-sport", men jag tror inte många förstår hur hårt sanshou är. Hursomhelst så visade jag kickboxarna idag hur bra sanshou är!

Hayes lovade mig FRI Champagne hela kvällen om det visade sig att jag vann tre matcher mot just fightclub, otur hayes, otur... det här skulle bli dyrt!


Vi drog direkt efter tävlingen till vårt glassiga hotell Riverton och firade med champagne i Jacuzzin
image252
Min första droppe alkohol efter två månaders uppehåll! Mumma!

Vi krökade på rätt bra i Jacuzzin innan vi drog upp på hotellrummet och shottade lite JD!


Vi åkte sedan till avenyn där vi gick på en schysst restaurang. Hayes som hade lovat fri champagne beställde in en hel del skumpa.


Middan var mycket trevlig och den riktiga stämningshöjjaren kom när jag fick ett samtal från arrangören av SM som frågade vart jag var någonstans och sedan en kvart senare kom förbi restaurangen och levererade Bästa Fighter priset som jag blivit utnämnd till!
image257
En hayes, ett pris, ett par boxningshandskar å lite champagne, perfekt lördagkväll!


Söta jossan!              Boxarbrat!             Thabo aka Black Yoda

Efter middagen begav vi oss till Push, stureplansgruppens ställe i gbg! Det visade sig vara den i särklass grymmaste klubben i Sverige, promise!
Jag gled in på klubben med boxningshandskarna och priset under armen, dock hjälpe en snäll vakt vid namn Elin att lägga in prylarna på hennes vaktrum. Vi började med ha ett bord utomhus, vid sängliknande soffor. Där fick vi in ett par champagne, ett helrör och en stor shotbricka + lite öl. Vi flyttade senare in till ett annat bord mitt på dansglovet...In i dimman!

Myspojkar       let's drink!                    Haha Thabo!           Mr Lee e på g!           Stina and me!      
image268

Julle hade en bra kväll, han lyckades bli utslängd efter 2 timmar, vid halv 2... sen skulle han ta taxi till hotellet för att invänta efterfest, då uppger han sin hemadress i STOCKHOLM. Nu fanns tydligen den adressen i gbg också. När han då ska ringa oss för att be om rätt adress upptäcker han att han mobil är borta. Julle misstänker taxichaffisen och hotar honom till livet. Ett under att han kom hem helskinnad!
Är vi förvånade att julles kväll slutade såhär? hm nja.
image271
Jag skulle nog också slängt ut den här killen...

Vi andra röjde vidare och Lee var på sitt allra bästa partyhumör. Han såg fem söta tjejer på dansgolvet som dansade med en kille. Lee gick då in och började dansa med dem. Killen puttar till Lee och vill bråka. Lee svara då iskallt "Vi dansar om det!" Han gör sina hetaste moves och avslutar i spagat. Killen vänder sig om och går därifrån... Owned!!!!!
image270
Kung!!!

Jag hade nog den bästa utekvällen nånsin, sjukt skönt sälskap, mycke dricka, extremt bra ställe och musik och en underbar fightdag! Kunde inte bli bättre!
image269
Hayes, jag tycker synd om ditt kontoutdrag =)

Extremt kul att se hur mina coacher rockade loss totalt. Hayes är jag ju ute med en del men Thabo och Halldén är det inte varje dag man ser dansande på ett bord!

Jag längtar redan till nästa stora tävling inkl. efterfest!

Mästarpussar
Nissä


Kommentarer
Postat av: JM

Ja hörrni, får sitta i skamvrån 1 mån för den kvällen

2008-05-28 @ 08:48:09
Postat av: Fredde

hahaha,jag älskar dig daniel lee othman

2008-05-28 @ 18:08:53
Postat av: Barbie

BRA JOBBAT NISSE!! Fan vad stolt jag är över dig! Vilken kille du är alltså! ;D Wowowowowow!

2008-05-29 @ 20:19:03
URL: http://empsan.blogspot.com
Postat av: thomas aka grannen på ayianapa

Julle verkar vara en höjdare på att kröka:)vart går det fel mannen?:Pjävligt roligt att läsa iaf ..keep it up Julle...your my man!skål

2008-05-30 @ 00:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0