Gotland v35 - nya stockholmsveckan?

Jag gjorde en korkad grej, en riktigt korkad grej...
Året var 04, vi var i visby, hela 08-schteekers, 10 grabbar, v29.
Vi hade laddat upp med hyfsat mycket dricka på alléskolan, som ligger ett par långa stenkast utanför visby.

Det var bäddat för att nån skulle göra bort sig. Ett gäng 16åriga pojkar med alldeles för mycket alkohol!
Och visst hände det saker, en massa saker...

Jag stod nog ändå för den bästa bravaden:
Jag var full och hade haft en underbar kväll. Tidigare under dagen hade jag hyrt en moped, som var stående nere vid hamnen. Jag skulle ju aldrig vara full och köra moped så när det var dags för hemgång skulle jag alltså putta/skutta/rulla hem mopeden. Det gick ganska bra en 10m sen tänkte jag att ingen skulle märka om jag bara åkte liite liite grann jättelångsamt med moppen.
Jag kickade igång min gula scoter och jag hann knappt gasa innan farbror blå stod framför mig.
De bad mig hoppa av gulingen och drog fram en alkoholmätare. Det var bara å blåsa...
Självklart blev den röd och de bad om min legitimation.
Vi var ju bara 16 år men jag har ju turen att ha en bror som är lik mig, han va då 19 år. Jag hade lånat hans leg för att kunna schteka på kickis och det råkade ligga i min ficka.
Dumdumidiot som jag är langar jag fram legget till konstapeln och han frågar om namn och personnummer som jag kan baklänges och uppochner.
Snuten säger då: "Måns Widlund du är gripen för rattfylleri" och slänger därefter in mig i en sån där mysig pikésnutbuss.
När jag kommer till stationen får jag blåsa i en jättealkoholmätare som fick exakta siffror på hur mkt sofiero jag hade dragit i mig under kvällen. Jag har över en promille - grov rattfylleri. Är man över 18 så är det fängelse i den straffskalan... sorry brorsan!
Jag låtsas vara Måns under hela entimmesförhöret. Jag nekar dessutom att jag körde moppen så polisen säger att jag kommer få brev hem om en rättegång som kommer äga rum i visby om någon månad eller nåt.
Visst jag gör taskiga saker mot min bror, men nu kanske jag gick över gränsen, att skicka honom på en rättegång för ett brott han inte har en aning om... så jag förklarade för Mr. Blå att jag kanske inte hade varit riktigt ärlig.
Då fick jag blåsa igen, rent rättsligt stod det på Måns - det första utandningsprovet. Jag fick blåsa igen och Poff - jag hade nyktrat till lite! Det var nu inte grov rattfylla längre. Det var ganska underhållande när polisen ville ha min riktiga legitimation, som jag hade glömt på vandrarhemmet, där de andra grabbsen hade dragit igång en fet efterfest. Jag kom hem enkelt in med två snutar mitt under festen, hämtade legget, dansade lite och gick därifrån.
Jag nekade iallafall och blev kallad till rättegång i september. Julle följde med som vitte på att jag inte haft mopeden igång.
På morgonen när vi skulle på rättegång så fixade jag iordning mig så jag skulle se så töntig och oskyldig ut som det bara går. Jag hade den knäppta skjorta, den för stor stickade tröjan, jag hade töntfrisyren och den skräckslagna blicken. Jag fick skippa truckerkepsen och det rosa svettbandet i en halv dag... Julle skrattade åt mig kostant i fyra timmar, han hade knappt någon röst kvar när han skulle vittna...
Här kommer bilden iallafall, jag bjuder på den!

Vem fan kan fälla den här killen i en domstol? Gotlands tingsrätt tydligen...

Jag åkte iallafall dit för rattfylleri, på moppe, i 5km/h...
Det var en rolig resa ändå, man märke hur stor skillnad det är på sommaren och annars. Vi besökte kallis, drog till alléskolan, å var mitt i "centrum". Det va HELT tomt!

Stan va helt död..............................Vid tivolit som var borttaget........och kallis!


Och i denna pisoar vid hamnen tog Julle en oskuld sommaren 2004 =D

Så akta er för gula mopeder, sofiero, gotländsk polis och falskleg....

Kriminella hälsningar
Nissä

Kommentarer
Postat av: F

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA!!!

2008-03-27 @ 16:26:01
Postat av: F

Jag har inte läst texten än, bara sett bilden på dig.. Jag skrattar lika mycket varje gång. Du förgyller min dag Nils!

2008-03-27 @ 16:27:13
Postat av: johanna

du är för skön nisse

2008-03-27 @ 17:19:53
Postat av: Storebror

Jag blev måttligt imponerad då jag kl 2 på morgonen får ett samtal från en påtagligt berusad lillebror, som
med darrande stämma berättar att JAG med stor sannorlikhet måste inställa mig i Gotlands tingsrätt misstänkt för grovt rattfylleri. Tur att det löste sig. Annars hade inga kungfu-tekniker i världen kunnat rädda dig från ett hårt nackgrepp som hade varat än i dag Nisse!

2008-03-27 @ 19:38:15
Postat av: Aura

HAHAHAHAHAHAHA

2008-03-27 @ 21:59:15
URL: http://aura.blogg.se
Postat av: PorrA

wow NissÄ, den killen kan bara inte åka dit, way to cute!

2008-03-27 @ 22:19:13
URL: http://hejlisa.blogdog.se
Postat av: Tom

Haha jävlar nisse du har ju inte vuxit ett skiiit sen den där bilden ;) hahahaha

2008-04-04 @ 19:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0