norrland! ..ger dig tid att reflektera

sitter just nu i stavreviken. vet ni vart det ligger? nähä?
det ligger iaf utanför bergeforsen..

jaha, bergeforsen ligger utanför timrå. nu då?
timrå ligger utanför sundsvall..

är ni med på hur off jag befinner mig? men sjukt skönt faktiskt.


har chillat med lillebrorsan hela dagen, åkt fyrhjuling och handlat oändligt mycket öl till morsans fest..
stavreviken  stavreviken

ser fram emot ett par dagar till med mycket sol, öl, bus och upptåg med lillebror, någon löprunda och ett allmänt avkopplande trots att jag vet att man missar mycket hemma i el stocholmo (i miss you boys, mina kära förbundsmedlemmar, i love you)





    
denna korta vecka har hittills varit grym. mycket jobb, en skön fest och underbara stories...

för övrigt bjöd fredric "golfguru" gustafsson på tips om klubbval när mats sundin klev upp på utslagsplatsen i tisdags..

Sudden: "Jaha, vilken klubba använder man här idag då..?
Golfgurun: "Ja, en 8a eller en 9a har varit mest populärt.. Men även wedgar och pitchar har använts.."
Sudden: "Ok, förstod nästan det.. Hur långt är det till tee?"
Golfgurun: (vafan är tee? tänker jag..) men chansar och svarar: "119 meter till flaggan, men 124 till mitt på green..
Sudden: "Ok, tack. Bra att veta!"

Så jävla nöjd, bra gjort av en kille som inte träffat rätt en enda gång i sitt liv..



på väg ut till denna dag fullt upp av företagsrepresentation dunkar danne fram denna sköna historia:

Danne: just ja, har jag berättat vad som hände på torsvikstvätten?
Fredde: nä?
D: haha, jag stod på lastkajen och skulle precis sticka när en kille från torsvikstvätten, du vet, glider fram och frågar hur jag har det med tjejerna..
F: haha va?
D: ja, han frågade om jag hade flickvän och sånt. jag svarade att jag var singel men gillar förhållanden. då bad han mig följa med honom, så jag hakade på. killen går fram till en tjej och presenterar mig som hennes nya pojkvän! haha. sen bad han mig ta ut henne på stan någon gång..


Följetången är helt enkelt att killen försökte gifta bort Dan Diesel, typ. tycker det är rätt kul :)


Häromdagen hängde danne med en sjyst brutta. Han sitter i bilen och har skjutsat hem henne och hennes polare tror jag, när ena tjejen ber honom komma in för att hennes mamma vill hälsa på honom..

Svaret blev: "Va, jag? Nej, nu? Fan heller."

Kanske inte alltid så kaxig och stark ändå, mr punggren :)


Ute på golfbanan i tisdags drar danne ett par sköna kommentarer i vanlig ording.. Bland annat denna:

"Såg du vem det var? Det var ju Mjällberg"

Alltså, jag kånner till en kille som heter Johan Mjällby och en annan skön mittback som heter Olof Mellberg.
Men ingen Mjällberg..

  
Mellberg?                            Mjällby?



Apropå den fagra baben danne skulle skjuta hem.. Det råkar vara så att hennes pappa är med i samma företagsnätverk som oss. Därav blev danne lite busted i tisdags..

Pappan: "Jaha, så det är du som dejtar min dotter..."

Danne: "Njaeääaa, asså vi träffades på krogen bara.."


Ni kanske inte förstår. Men jag asgarvar





Gisselito har tydligen glidit förbi en turkkiosk och spanat in sommarens klipp:

"Gurka. en st för 5 kr, två st för 15 kr"

Perfektion.


LADDA NER: morjac - morjac theme (club mix) och klaas - feel the love.



Peace out från en myspackad PRS:are på vift i norrland!

Freddie ey




Kommentarer
Postat av: Nissä

Nu har du reflekterat i 4 dagar, kan du komma hem nu tjockis?

2008-06-08 @ 22:58:51
URL: http://prs.blogg.se/
Postat av: fredde

soon my friend, soon

2008-06-08 @ 23:29:23
URL: http://prs.blogg.se/
Postat av: Nissä

Har du funnit dig själv?

2008-06-09 @ 00:31:28
URL: http://prs.blogg.se/
Postat av: fredde

nä, jag är snarare bara mer lost

2008-06-09 @ 12:54:15
URL: http://prs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0