Hej Lisa puttar gamla tanter! Skulle aldrig PRS göra!

PRS har ofta ett bra partysammarbete med grabbarna i Hej Lisa!. Jag var inne på deras blogg och skrattade som fan åt Pontus inlägg om hur han börjar bråka med en gammal tant. Här har ni inlägget:

Plats: 119 mot Spånga station från Björnbodaskolan, bussen stannar till vid första stoppet Björnboda

Medverkande: PeeDee och Elak Kärring

Bakgrund: Elaka Kärringar ska fan inte tro att dom kan bete sig hur som helst

Syfte: Lära Elak Kärring att respektera människor / Inte ta skit från en hagga.

Händelseförlopp: Kärringen ska av på hållplatsen där bussen stannat, jag står mellan henne och utgången. Jag har en osmidig väska och är dessutom inklämd av en barnvagn framåt, därför försöker jag istället ta mig bakåt för att ge denna varelse möjlighet att avlägsna sig från bussen. Innan jag hinnar bort får jag en knuff i ryggen, OBS inget "ursäkta jag ska ut" före. I panik försöker jag istället ta mig framåt vilket är omöjligt tack vare väska och barnvagn varpå jag får en ytterligare knuff att kärringen, den här gången tycks knuffen även innehåll uråldrig tantbyst som förpestar min rygg. Förskräckt lycka jag tillslut ta mig undan och äckeltanten tar sig förbi.

Här skulle historian kunna ta slut men någonstans ville min hjärna något annat, något i mig tog fick mig att för en gångs skull agera mot detta beteende. Om det var rätt eller fel det jag gjorde, döm själv.

Avslutning: Tanten som gett mig 2-3 äckelknuffar utan att ens påpeka med rösten att hon ska förbi är nu enhalv meter framför mig och på väg till den 2 steg långa trappen ut för bussen. Jag får någon slags flip, slaget är ännu inte förlorat, jag kan bara inte tolererea detta! Självklart han jag inte tänka något, det jag gjorde kom från ryggraden.

När tanten ska ta sitt första steg ner för trappen ger jag henne en lätt knuff i ryggen så att hennes färd ur bussen går lite snabbare, varpå jag känner att jag måste ge den första verbala attacken i kriger. Hon ramlar ut genom dörren utan att skada sig och jag Skriker - Ge Dig Iväg.

Tanten står där nere förnärmad över att ha försökt köra över en "dagens ohövliga ungdom" men istället lidit ett stort nederlag. Trots detta lyckas hon få iväg ett klassiskt "Man knuffar inte en äldre kvinna".

Bussen blir stillasstående ett tag, tanten ger sig iväg för att handla citroner, fjortisarna på bussen är lätt skräckslagna, Lundstroem avlider förmodligen av lycka och jag funderar i 3 sekunder på om jag är en ond varelse innan jag skiner upp i ett leende framkallat av tanken "Jag tar ingen skit från en gammal hagga".

Sammanfattning:

Jag är framför allt glad att jag agerade, jag kunde förmodligen gjort något värdare, hade ju vart lite trist om hon brutit lårbenshalsen el liknande. Först sekunderna efteråt var fantastiska, så många känslor som for genom huvvet, kändes som en liten revansch för alla gången man blivit behandlad som en snorunge av vuxna, kärringar i synnerhet.

Så här i efterhand undrar jag vad hon tänker, inser hon att hon kunnat slippa allt med att säga ursäkta före knuffen och bara låtit mig flytta mig? Troligen inte, troligen går det snarast att läsa i en gratis morgontidning om hur Dagens Ungdom inte respekterar ädlre.

Till alla på bussen som beskådade detta vill jag bara säga: Jag är ingen ond människa, jag skulle inte göra en fluga förnär, men nånstans finns en gräns och dagens gamlingar måste lära sig att respektera oss, de kan inte tro att de kan behandla oss hur de vill!

Tillägg: Senare samma dag, bara 10 min senare tillome går en tant rakt in i mig på tågstationen varpå jag hör ett "Ursäkta". Där hade hon allt tur, hon hade uppenbarligen inte en aning om att hon precis haltat rakt in i PeeDee, tanternas skräck!

Tantmisshandlare!

PRS <3 Hej Lisa! = Sant



Kommentarer
Postat av: Pungis

Bra där porris. du måste visa dom!

2008-06-17 @ 10:05:05
Postat av: hanna

greköppning och buskig bringa ! - poäng

2008-06-17 @ 18:36:55
Postat av: Nissä

Han får ändå pippa med såna som dig Hanna! + poäng

2008-06-17 @ 19:13:14
Postat av: Cilla

Seriöst hur ser grabben ut? inte hett.... men okej.

Hur kan man va så elak och knuffas. Hoppas ni i PRS inte nånsin kommer göra nåt sådant. Men ni från henriksborg och så, är bättre...

2008-06-17 @ 22:23:15
Postat av: Anonym

jag dör av skratt!! HAHA TAck porris.

2008-06-18 @ 19:49:26
Postat av: fredde

jag ska klä ut mig till en gammal tant, gaggig och skrynklig, sen ska jag leta upp pontus och puttas lite. tycker det låter som en kul idé

2008-06-19 @ 00:20:53
Postat av: Nissä

Låter som en grym idé freddie, jag är på! När pontus väl puttar en ska jag köra en ninjakick! Då kommer Pontus aldrig igen ge sig på en gammal dam igen...

2008-06-19 @ 11:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0