Hämden är ljuv!

Som ni läste i Nisses tidigare inlagg så vart min veranda äggad av 2 stycken fullständiga idioter förra helgen. Jag fick en peak av Nisse att han sett Gurra och Danne gå ut från Dannes och Freddies lägenhet med ett packet ägg mitt i natten. Men det trodde inte jag på! Varför i HELVETE ska man göra en sån omogen grej som att gå ut och ägga en polares veranda? I fredags fck jag dock ett klarare besked från X (får inte nämna vem som berätta) att fallet fakitskt är så och då slår mig det att det kanske inte är så konstigt ändå, då Gurra och Danne är 2 två omognaste personerna i ett par skor. Jag blir först lite irreterad men det går snabbt över i tankarna om en hämdaktion =)!
Vi går först ut på en fest och inväntar nattens mörker, när vi sedan känner oss redo beger jag och Freddie ossi till 7-eleven och köper 2 st äggkartonger, 1 till Gurra och 1 till Danne. Vi plockar sedan en taxi till årsta och smider hur vi ska utföra hämden på bästa sätt. Vi kom framt till att börja med Gurra för att därefter ta Danne. Värt att nämna är också att jag under kvällen skicka ett sms till Gurra (som inte vet att jag vet detta) där jag bara skriver "Hämden är ljuv." Han försökte därefter ringa med jag sket i att svara.
Som tur är har Henke helgen innan skickat Gurras portkod på sms så det var bara att kliva in. Vi åker upp till hans våning och gör oss redo. Jag börjar att lägga in en lapp i brevlådan som jag skrivit "Hämden VAR ljuv!" på som följd till tidigare sms. Sedan bombar vi först ett antal ägg ner i hans brevlåda och därefter ett par på dörren, vi släner oss in hissen och drar sedan fort därifrån.
Nu var det Dannes tur. Här har vi planerat att Freddie först ska gå in
och se så att Danne verkligen sover, sedan ska jag smyga in och knäcka ett antal ägg runt om i hans säng. Freddie hade dock denna kväll druckit 1 eller kanske 2 öl för mkt och lyckas väcka Danne. Jag står då intryckt intill dörren och väntar på att han ska somna om. Freddie börjar snacka lite med honom hur han mår och så, han säger då att han mår sjukt dåligt och har hög feber och snäll som jag är kan jag ju bara inte ägga en sjukling. Han hade ju aldrig orkat gå upp och byta lakan och istället bara legat och stekt dom där äggen med hans kokheta panna. Jag skiter i det då och går istället fram och berättar för honom att jag vet och att hämden KOMMER att komma vid senare tillfälle!!!
Gurra däremot, han ringde mig dagen efter och var lagom glad =D


Nu jävlar ska hämnas!



Brevlådan får först sin kur...



...sedan dörren och resultatet vart detta! Dags att dra!!!!


Vi får väl se om det blir några följder av detta!? På Gurra lät det iaf inte som att det här kriget har slutat i fred än =)

Skadeglädjen är den sanna glädjen!

Puss
Nicket

Kommentarer
Postat av: lillsis

jag undrar vem som tagit kortet där både fredde o nicket är med på?



var det en tredje person inblandad?

2008-06-17 @ 00:28:43
Postat av: Nissä

Haha, det undrar jag oxå ;)

Fan vad jag älskar det här kriget!

2008-06-17 @ 00:40:08
URL: http://prs.blogg.se/
Postat av: Nicket

ja vem kan det vart??? hmmm...

2008-06-17 @ 07:57:05
Postat av: Pungis

Jag vet vem det var.. en blond tjej född 84 kanske?

Det jag dock inte förstår är Freddie. Fösrt skvallrar han sen är han med å kastar hos gurra å sen försöker han ge sig på sin rumspolare som ligger sjuk.

Nej du freddie, det är inte okej å du kommer inte oskadd ur den här leken

2008-06-17 @ 10:11:45
Postat av: Nissä

Jag vet att nya attacker förbereds! =D

2008-06-17 @ 13:04:25
URL: http://prs.blogg.se/
Postat av: Cilla

Ni är grymt underhållande... Stort + till eran blogg

2008-06-17 @ 22:25:56
Postat av: fredde

jag fattar ingenting. oskyldig :/

2008-06-19 @ 00:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0