Trasiga skor, trasigt parpaply och trasig själ..

Kan egentligen inte sätta ord på varför min dag var dålig, men den sög helt enkelt!!

Efter ett seeeegt arbetspass kliver jag ut från CiaoCiao och ska promenera hem.
Inser då att mina NYA skor är trasiga. För att förklara det enkelt, klackjäveln sitter inte fast på skon.
Tar sedan upp mitt NYA paraply och tamefan så är det trasigt också!! Två pinnar sitter inte fast så när vinden fångar paraplyt vänder det sig ut och in..

Med trasiga skor, trasigt paraply och trasig själ börjar jag lunka hemåt..
Jag tycker så fruktansvärt synd om mig själv och vill bara hem o lägga mig i fosterställning under täcket och gråta.

När jag sedan kommer ner mot Östermalmstorg möts jag av en sång som skär in i hjärnbalken..
En kille i ca 20 års åldern står på torget, sjunger Macarena och "dansar" även tillhörande dans.
Jag stannar nyfiket upp och undrar vad tusan han håller på med. Efter sin fagra sång säger han:

- Gjort av med mina sista pengar på en dejt som sög så nu kommer jag inte hem. Skänk en slant så jag kan ta en taxi..

Jag vrider mig av skratt, slänger fram en tjuga och tackar högre makter för att ha räddat min dag..
Skuttandes hem struntade jag i om min sko, mitt paraply och min själ var trasig. Killen hade fan en sämre dag än mig!!


Puss Lil'sis


För er som inte vet vad Macarenadansen är kan ni kika här:

http://www.youtube.com/watch?v=9z7t-Ox3XvU

Kommentarer
Postat av: Nissä

Hahahah sötnos =)

Men tänk på att du fortfarande har trasiga skor, ett trasigt paraply och att du nu är 20kr fattigare!

grattis!

2008-08-28 @ 00:32:36
URL: http://prs.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA

2008-08-28 @ 14:56:34
Postat av: lillsyrran

sparka inte på den som ligger nisse!

2008-08-29 @ 04:30:13
Postat av: Pelle

Fantastiskt inlägg! :D

2008-08-29 @ 17:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0