Pappa pappa...

Käkade precis middag med farsan. Berättade att vi va ute på Ambassadeur igår och festade.
Han frågade då : "Är det de där stället på kungsgatan nära stureplan"?
Jag: "japp, det hette blue moon bar förut"
Pappa: "Jag var där på 70-talet, jag kom inte in, jag hade ingen slips på mig och det var slipstvång"
Han fortsätter: "jag fick dock låna slips av nattklubben tillslut efter lite tjat, där inne skulle man bjuda upp till dans!"

Pappa fortsätter berätta om olika utekvällar på 70-talet...
"En kväll var jag på ett hotell som var ett väldigt populärt uteställe på medborgarplatsen... Jag hade köpt en ny moccakavaj, skitdyr och skitsnygg (ja, enligt pappa iaf). Men när jag kom fram till dörrvakten blev jag nekad för att jag hade skinnjacka på mig."

Ibland önskar man att man kunde trolla sig tillbaka till en kväll på 70-talet! Stenhårda på dresscode'n eller så var pappa helt enkelt inte riktigt "top notch"


Han är schtekare på 2000-talet istället!

/
Pissä

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

en schtekare med rosa handväska?

2008-09-05 @ 15:41:09
URL: http://prs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0