Lund!!!


Vi hade länge planerat att åka ner till Joel i lund, så när vi bestämde oss förra veckan var vi alla taggade till tusen!
Jag blev upphämtad klockan två på fredagen i en skön kebabräser.

image88
Det var riktigt skönt för fredde och danne som satt i fram och mindre skönt för mig i 140km/h i 10 grader nedcabbat. Vi stannade vid hallunda centrum för att köpa kebab-öl och falafel-sprit som vi tänkte konsumera senare under dagen. Väl inne i centrum kommer vi på att vi borde ha någon liten present till Joel. Vi hittade nån outlet där vi köpte barnvantar (Joel + flickvän har nämnligen vart ihop i 4år å det kanske e dags snart...) , ett par älgstrumpor och ett par extremt fula kalsonger. Totalkostnad 35:- du är inte värd ett öre mer joel.

Jag fick dock lite ångest över att han bara skulle få skitsaker av oss så vi fick in i en djurbutik!
Där sa jag till föreståndaren att jag ville köpa den billigaste fisken hon hade!
Hon blev då skeptisk och fråga vad jag hade för akvarium och vad jag hade för fiskar.
Jag sa att det va till en kompis som hade akvarium men hon vägrade sälja en fisk till mig innan hon visste allt om allt. "Det är ändå ett liv vi pratar om".
Jag drog då ett låtsassamtal över telefonen bredvid fisktanten och upprepade det molgan sa över telefon "7x7meters akvarium, aha, oki, bara guldfiskar? ok"
Jag fick därefter köpa en guldfisk! Fisken fick jag i en liten plastpåse med vatten i. Jag frågade hur länge den skulle överleva i påsen. Den klarar sig nog i en timme svarade hon. Hmmmm, lund....

image90
                                          Fg Punggren och Firren (Och resten av PRS på freddes tröja)

Vi åkte därefter non-stop till gränna då vi stannade för att leka lite. Grabbarna försökte göra hoppkick á la Nissä.


Fredde har extremt bra balans, titta hur han står på Dannes huvud.
image93

Fredde och jag svävar lite.
image94

Vi åkte sedan ner till Lund med bara ett litet stopp på mcdonalds, där firren självklart fick följa med in.

Fredde psykar fisken med att äta en Mcfish.

Väl nere i Lund får Joel sina presenter. Värt att nämnas är att Joel har jobbat på skansenakvariet i typ fyra säsonger och är extrem djurvänn, han skulle inte döda en fästing som just smittat honom med HIV, promise!
Han blev lite förskräckt när vi drog fram guldfisken i påsen och han hjälpte den snabbt in i en vas som fick fungera som ett provisoriskt hem.


Joel och hans underbara flickvän Sofie hade lagat middag till oss. Vi käkade, krökade, duschade och drog sen ut.
Vi mötte upp lite kvinnliga bekanta på &-Baren och chillade där på ett par bira nån timme.


Vi hamnade sedan på den största korvfesten i lunds historia. 300 killar, 4 tjejer, varav 2 var "extra fylliga".
Jag gick fram till en av de fylliga och viskade att min vän med hängslen (fredde) blir extremt upphetsad om man hängseldaskar honom (drar ut hängslena och släpper dom). Fredde blev vettskrämd när hon dundrade fram och schhhtssade honom. Daniel lyckades även nämna för henne att fredde va blyg men var väldigt intresserad av henne. hihih. Annars bestod kvällen mest med att mysa med Joel.


En skön grej som hände var att danne försökte high-fiva mig efter det lyckade fiska-ragg-till-fredde-försöket. Med ett antal bärs i kroppen var min precision inte den bästa. Jag saftar i ett fett finger i ögat på stackarn. Snygg han blev...
image102
Nåt som irreterade mig nåt enormt var när vi stod ute å chillade och en brud började tigga cigg. Danne bjöd och var trevlig. Jag skulle då prova min skånska (vi e ju experter på att härma stephen i playa del sol = världens coolast kille)
Jag började köra skånska med denne lilla tjej. Frågar därefter om jag låter skånsk. Hon säger då ja, det gör du.
Jag blir då alldeles till mig och börjar skryta för grabbarna då hon skriker "NOOOOOOOOOOT!". "Nej du låter bara extremt jävla bögig". Jag blir skitsur och jag å danne börjar dryga oss. Fredde blir då sne för att han anser att han har halva inne efter 25sekunders kallsnack. Fredde är mensig resten av kvällen och attackerar oss med lowkicks hela vägen från klubben till mcdonalds.

Joel och drygtjejen.

Sedan Fredde, börjar jag undra, hur är det med huden under hakan, börjar den bli slapp?
Spana in denna bild, HAH!
image101
                                                                        Tjock Fredde! Dallerhaka!

Lördag
Vi vaknar av skansentönten Joel som vill gå till en djurbutik och köpa ett akvarium och mat å grejer till fisken. Vi går först förbi en nation och käkar lunch, pizza och chockladboll, mums.

E dom inte söta?     Och lunds sötaste par!

Vi drar sedan runt på stan ett tag, köper fiskgrejer och alkohol. Rätt kul när vi märker att joel och fredde har exakt samma outfit. Vita skor, ljusa jeans, vit t-shirt, grå munktröja, svart skinjacka och schal på sig. gay?
image104

Jag och Joel passade sedan på att få våra drömmar uppfyllda genom att söka till idol.
Vi gick vidare och ni kommer nu se oss i finalen i stockholm. Vi sjöng PRS-låten =)
image105

När vi kom hem kollade vi på fotbollsmatch och drog ett par bärs, åkte å handlade å gjorde middag.
Här ser vi en glad fisk och en glad joel.
image106
Fisken har fått en stor skål. stenar, lite blad och en dödskalle! Och maaat!

Kvällens utgång blev rätt sen då vi skulle hälsa på lite folk i närheten och sedan ha ett seriöst grabbsnack i nåra timmar. Vi kom ut vid 1-tiden och började på &-bar igen där vi mötte upp lite folk. Vi skulle sedan vidare till en fet klubb men joel va säker på att kön skulle vara extremt lång, men han visste ett annat bra ställe.
Vi gick in på den klubben som joel rekommenderade. Det va såååå mkt folk där.... NOT! Vi fördubblade antalet där inne med oss 5 pers som gick in. Men skoj hade vi iallafall!

Fredde tittade in i ett rum och försökte gå in, han blev stoppad av vakten. Det var 4 grabbar som stod och dansade själv där inne. "VIP-RUM, du får inte gå in här." Fredde frågade om han drev. Det gjorde han inte.
Joel ska aldrig mer få bestämma. Håll dig till fiskar, idiot!
Efterfesten var bättre. Sofie kom hem med ett par grabbar och tjejer, jag va tokfull, deckade ganska snabbt. Fredde hällde upp shots till alla, men ingen ville dricka. Fredde drack alla själv.

Söndag
Vi tar farväl av Sofie, Joel och fisken. Jag lägger mig med täcke och kudde bak i bmw och somnar direkt. Fredde läser aftonbladet och Danne kör. Efter två timmar kollar fredde upp och  undrar vart danne är påväg. Dumjäveln har kört åt fel håll i två timmar... Oj, kom vi till gbg, har fredde sin grymma tjejkompis där? Ska vi ödsla mer tid å åka förbi henne? Jag tror att grabbarna planerade det här...
image109
Punggren, Fredde och Carro

När jag fick veta att vi var i gbg istället för i stockholm försökte jag ta livet av mig genom att hoppa så högt som möjligt och landa på huvudet.
image110

Jag dog dessvärre inte och fick istället trösta mig med att vi åkte förbi min gamla rivieran-kompis stina och jossan som bor utanför gbg.
image111


 

Jag va nöjd tillsist. Carro är helt underbar och det var kul att hälsa på stina och hennes sköna famlij.
Vi kom hem sent, men resan var som resor brukar va med mina hundar. Skojjig och knasig.
Längtar redan till nästa!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Måste bara till lägga en liten kommentar från Nisse som vaknar upp i gbg.

Jag citerar:
 "Danne din dumma jävel hur fan kan du köra fel, svårt att läsa eller?
Det är bara att kolla efter (Nisse börjar bokstavera vägskylten..) S T Å K ...."

Punggren/ Dan Diesel/ Mr Love

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
En annan skön är när vi sitter och försöker komma på namnet på en skådis..

F: Han har varit med i filmen Hunted.

Nisse svarar: Nej vadå, du menar väl filmen Jagad?

/Fredde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Puss
Nissä, Freddie och Punggren

Kommentarer
Postat av: Sara jkpg

ni är så galet underbara!

2008-04-08 @ 22:35:41
Postat av: BARBIE

Hahaha! Nisses kommentarer i bilen. Jag dör, underbart! Riktigt bra blogg btw! =)

2008-04-14 @ 21:17:41
URL: http://empsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0